Orientering 2020

Postet av Stor-Elvdal SK - Orientering den 2. Mai 2020

Snøen smelter, og tid for orientering igjen. Den spesielle situasjonen vi er i med tanke på Corona-smitte gjør at vi ikke kan arrangere vanlig treningsløp. Men vi kan legge ut løyper som ligger ute i en uke, der dere selv kan laste ned kart fra Stor-Elvdal Skiklubb sin hjemmeside www.storelvdalskiklubb.no, og skrive ut løypene. Dere kan da løpe enkeltvis, når det måtte passe, i løpet av den uka. Vi kan ikke bruke vanlig tidtaking siden det er et krav at postene skal være berøringsfrie. Men vi laster opp løypene i appen Livelox, som har kart- og GPS-funksjon, med tidtaking. Da kan den brukes frivillig av de som er interessert.  Den kan lastes ned her: www.livelox.com Du kan da enten bruke telefonen, eller klokke med GPS-funksjon til tidtaking.

Du kan selvfølgelig delta uten å bruke denne appen også, men da blir det uten tidtaking.

Annenhver uke blir det såkalt "Usynlig-O". Det vil si at vi lager løyper på samme måte, men uten å sette ut fysiske postskjermer. Deltagere må da laste ned appen "Usynlig-O", som gir et lydsignal på telefonen i det GPS-en tilsier at du er på riktig posisjon. Den kan lastes ned her: www.usynligo.no Her må du bruke telefonen til tidtaking, siden denne foreløpig ikke har støtte for klokkefunksjon.

Det er viktig å huske på å følge det som til en hver tid er myndighetenes råd angående smittevern i forbindelse med deltagelse!

• Vi legger ut ei løype på ca. 6km, ca. 3km, og ei nybegynnerløype på ca. 1,5 km.
  • Tilbudet er gratis for medlemmer av skiklubben og nybegynnere. Dersom du ikke er medlem, oppfordrer vi til å enten tegne medlemskap, eller Vippse kr 25,- pr kartutskrift/ deltagelse til skiklubben: #504209

Uke og sted:

Uke 40 - Nordstumoenkartet

28. September - 4. Oktober

Usynlig-O

Vi setter også stor pris på om du vil markedsføre tilbudet via  f.eks skiklubbens facebookside, www.facebook.com. Legg gjerne ut bilder.

Treningsløpene blir annonsert på Skiklubbens hjemmeside og facebookside.

Dersom du har spørsmål angående kart, eller det tekniske, så kan du ta kontakt på tlf.: 992 65 914, eller e-post: haavard@kaupangmobler.no

Hjertelig velkommen til en ny sesong, og lykke til!

Mvh Håvard Sundberg

Stor-Elvdal SK