Orientering, Uke 21, 2021

Postet av Stor-Elvdal SK - Orientering den 25. Mai 2021

Den spesielle situasjonen vi er i med tanke på Corona-smitte gjør at vi avventer litt med vanlig treningsløp. Etter hvert satser vi på å gjennomføre treningsløp på onsdager. Følg med for nærmere informasjon.  I mellomtiden kan vi legge ut treningsløyper som ligger ute i en uke (det vil si fra onsdag til søndag), der folk selv kan laste ned og skrive ut kart fra Stor-Elvdal Skiklubb sin hjemmeside www.storelvdalskiklubb.no. Dere kan da løpe enkeltvis, når det måtte passe i løpet av den uka. Løypene lastes opp i appen Livelox, som har kart- og GPS-funksjon, med tidtaking. Da kan den brukes frivillig av de som er interessert.  Appen kan lastes ned her: www.livelox.com Du kan da enten bruke telefonen, eller klokke med GPS-funksjon til tidtaking. Du kan selvfølgelig delta uten å bruke denne appen også, men da blir det uten tidtaking.

Noen uker blir det såkalt "Usynlig-O". Det vil si at vi lager løyper på samme måte, men uten å sette ut fysiske postskjermer. Deltagere må da laste ned appen "Usynlig-O", som gir et lydsignal på telefonen i det GPS-en tilsier at du er på riktig posisjon. Den kan lastes ned her: www.usynligo.no Her må du bruke telefonen til tidtaking, siden denne foreløpig ikke har støtte for klokkefunksjon.

Denne uka, Uke 21, starter vi med Usynlig-O. Det vil si at det ikke står postskjermer ute i terrenget.

Det er viktig å huske på å følge det som til en hver tid er myndighetenes råd angående smittevern i forbindelse med deltagelse!

• Dette er glimrende trim både for hode og bein.
  • Egner seg både for barn, ungdommer og voksne, i alle aldre.
  • Tilbudet er gratis for medlemmer av skiklubben og nybegynnere. Dersom du ikke er medlem, oppfordrer vi til å enten tegne medlemskap, eller Vippse kr 25,- pr kartutskrift/ deltagelse til skiklubben: #504209

Løyper; Uke 21:

2,0 km     Kort.pdf

3,2 km     Mellomlang.pdf

5,5 km     Lang.pdf

Dersom du har spørsmål angående kart, eller det tekniske, så kan du ta kontakt på tlf.: 992 65 914, eller e-post: haavard@kaupangmobler.no

Lykke til!

Mvh Håvard Sundberg