Ny stor skihelg for våre aktive i Sjusjøcupen

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 12. Feb 2012

Krystallrennet i klassisk på Magnor lørdag og fellestart med skybytte på Våler søndag var helgens program i Sjusjøcupen. Maiken tok to klasseseire og sikret med det sammenlagtseieren i cupen
Ny stor skihelg for våre unge som går skirenn utenfor klubben.

Sjusjøcup både lørdag og søndag og alle fra klubben virker å være i form. Lørdag var det klassisk i Magnor og Søndag var det skibytte på Våler. Lørdag gikk Maiken Min Midtskogen helt til topps i J-14, fulgt av Emma Murvold på 2. plass. Sara Sundli fikk en flott 6.plass. Blant gutta så gikk både Martin Grønvold i G-14 og Sverre Grønvold i G-13 uten festesmurning og staket hele 3 kilometeren. Begge to gikk gode løp og Martin ble nr. 13 av 25 i sin klasse og Sverre nr. 6 av 23 i sin klasse.

Søndag var det skibytte for våre unge. Først ute var Oda Sundli i J-11. Hun gikk et godt løp og særlig på fristil har Oda en god teknikk. Deretter gikk Martin Grønvold i G-14 og på nytt et flott løp. Denne gang ble han nr. 10 av 25 i sin klasse. Neste start for våre var J-14 og her hadde Maiken valgt å gå uten festesmurning og skulle stake i klassisk delen. Hun fikk det tøft i bakkene og kom inn ganske klart bak Emma Murvold som ledet klasse. Sara Sundli lå på en flott 5 plass før skibyttet. Maiken slapp å bytte ski og dermed var hun på nytt i tet, med Emma like bak. Emma gikk forykende og hentet inn og rykket fra Maiken. Inn mot mål kom de side om side og Maiken klarte å komme sekundet foran i mål. Sara gikk også sitt beste løp for sesongen og kom inn til delt 3. plass i samme klasse. Altså tapetsering av pallen. Sverre Grønvold var sistemann ut av våre, i G-13 som var dagens største klasse med 30 startende. Han byttet ski som ca. nr. 9 og avstanden fram var ikke veldig stor. Sverre gikk et godt fristil løp og havnet til slutt på en flott 6. plass.

Samtlige viste god form og dette lover bra for resten av sesongen.

Resultatene fra Magnor:
Vis mer