Sara Sundli klubbens første Østlandsmester i skiskyting gjennom tidene

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 22. Jan 2012

Sara Sundli J-14 år gikk helt til topps på lørdagens sprint under Østlandsmesterskapet. Hun gikk et nærmest perfekt løp og var hele 49 sek forran nr. 2. Flere av Gutta var på Alvdal og gikk Alvdalsstafetten lørdag med gode resultater.

Lørdag gikk Sara Sundli sprint på Østlandsmesterskapet og i den hard konkurransen gikk Sara et nærmest perfekt løp. Rask i sporet, rask skyting og kun en bom gjorde at hun gikk helt til topps. Hun slo nærmeste konkurrent med 49sek. Gratulerer til Sara med klubbens aller første vinner av et så stort skiskytterenn. Det var 19 startenede i klasse J-14 år.

I dag var det normalprogram og da endte Sara på en flott 7. plass med 5 bom.

Gutter 13-16 år og mix 8-12 år stilte lag på lørdagens stafett på Alvdal. I mix gikk Audun Sandklev-Einar Hem Johansen-Silje Sandklev-Haaken Westgaard Hagen og Audun også til slutt. Vi fikk et sykdomsforfall rett før avreise og klarte ikke få med noen andre. Laget gikk veldig godt og alle synes det var veldig gøy med stafett. Resultatmessig ble laget nr. 12 av 24 lag og havnet med det midt på lista.

Ungdommene gikk fristil 3x3km i ei tøff løype. Sverre Grønvold gikk første etappe og han åpnet friskt. Hang seg godt på eldre gutter og ved veksling var han på 7. plass av 9 lag og etappetiden var 11.06. På andre etappe gikk broder Martin Grønvold nok et solid løp og ved veksling hadde han passert hele 5 lag og de var på 2. plass. Martin hadde tiden 10.27 på sin etappe, som var beste etappetid på den etappen. Vegard Hem Johansen gikk også et godt løp og laget havnet til slutt på en flott 4. plass. Vegard hadde 11.25 på sin etappe.

Etappetider: http://www.alvdalil.no/Default.asp?WCI=DisplayGroup&WCE=258&DGI=258