Dobbeltseier til SSK i J-13 på Gåsburennet

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 28. Des 2010

Maiken og Emma tok 1. og 2. plass på Gåsburennet 3. juledag over en 3km i klassisk.

Gåsburennet 3. juledag er et tradisjonellt løp som gikk på Gåsbu. Det var stor deltagelse i alle klasser og to deltagere fra Stor-Elvdal skiklubb. Løpet gikk i klassisk stil og det var normaldistanse for alle aldersgrupper. Jentene våre i 13 årsklassa har vært suverende så langt og også nå fikk Maiken og Emma henholdsvis første og andreplass.

Totalt var det 20 jenter som fullførte i klasse 13 år, slik at det var de aller beste både i Hedmark og Oppland som stilte til start. Maiken slo sin klubbvenninne med ca. 40 sek og var da helt suveren. Emma var også nesten et helt minutt forran neste jente fra Hedmark. Med Sara Sundli i bakhånd, så kan vi nesten slå fast at pr i dag har klubben de tre beste jentene i 13 årsklassa i Hedmark skikrets. Vi gleder oss til fortsettelsen.

6. juledag skal disse jentene stille på Tolgastafetten og det blir spennende å se hvordan de hevder seg mot litt eldre jenter. Vi stiller også guttelag og rekruttlag på Tolgastafetten.