Sara satte trønderne på plass i Størrennet

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 19. Des 2010

Sara Sundli vant i helgen klassen sin i Størrennet. Det var 3km i fristil. Søster Oda gikk også og hun 1km i jenter 10 år, og ingen rangering i den klassen. Vegard Hem Johansen var på Dombås søndag og gikk skiskyting der.

Sara gikk godt i Størrennet og fikk en solid førsteplass i J-13 år. Hun er en av en sterk jentetrio fra skiklubben i klassen sin. Forrige helg imponerte hun med en sterk 7 plass i Sjusjøcupen og det var i klassisk. Som skiskytter liker Sara fristil best og det var i denne stilarten hun vant i helgen.

Vegard Hem Johansen var på Dombås søndag og der gikk han 4km i normalprogrammet G-14 år. Han fikk 7 bom og det må sises å være litt dårlig for Vegard. Han har skutt bra på trening i det siste og vært stabil på 4-5 treff stort sett hver gang. Antagelig en litt dårlig dag, men Vegard kommer garantert sterkere utover vinteren.

Nå er det kjørt scooter på Norstumoen og det er ok å gå fristil der. Fortsatt for lite snø til å sette spor i følge løypekjører Kristiansen.