Endelig er skisesongen i gang og både skiskyttere og langrennsfolket gikk bra i debuten

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 13. Des 2010

Sjusjøcupen del 1 gikk søndag på Sjusjøen med totalt 5 deltagere fra skiklubben. Skistytterne debuterte på Røros, der Vegard gikk begge dager, mens to stk nøyde seg med løp på lørdag. Totalt var da 8 av våre med på løp i helgen.

Sjusjøcupen ble innledet i helgen med klassisk intervallstart. Det var stor deltagelse fra hele østlandet og våre gjorde sine saker veldig bra. Særlig i jenter 13 år gjorde vi det utrolig sterkt. Maiken ble nr. 1, Emma nr. 3 og Sara nr. 7 og samtlige gikk veldig fort. For disse var det 3km klassisk.

Brødrene Gangås var også med og begge gikk gode løp. Tord går i G-11 år og 2km. Han kom på en flott 11 plass i sin klasse. Jonas gikk 3km og ble nr. 30 i sin klasse.

Av skiskytterne så gikk Martin inn til 9 plass med 4 bom på sin 3km lørdag. Vegard ble nr. 7 også med 4 bom på sin 3km samme dag. Sverre fikk en 2. plass med 3 bom på sin 2km.

Vegard deltok også søndag og fikk også da 4 bom og nok en 7. plass. Han gikk 20 sek raskere og var nå nærmere teten enn på lørdag.

En må da også huske på at vi ikke har hatt skiforhold på Koppang og ut over barmarkstrening har det vært veldig tynt med skigåing på våre. Derfor må alle si seg veldig godt fornøyd med helgens resultatet og ikke minst var det gledelig at så mange deltok på konkurranser.

Neste løp blir antagelig noe i romjula og særlig ser vi fram til å kunne stille både guttelag, jentelag og rekruttlag på Tolgastafetten 6. juledag.