Kaldt på sesongens siste terrengløp

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 6. Nov 2010

Hele 6 unger og 4 voksne trosset kuldegradene og stilte på dagens terrengløp. Igjen var Amund Stenvoll og Petter Kristiansen klart best i henholdsvis 2km og 5km.

Det var 5 minusgrader på Norstumoen og ikke noe snø. Dette gjorde det litt surt og kaldt til det som var årets siste terengløp. Gledlig var det alikevel at 4 menn og 6 gutter stilte opp og fikk ei fin treningsøkt.

Etter ei god oppvarming ble først gutta sendt avgårde på 2km. Amund Stenvoll tok raskt teten med Sverre Grønvold hakk i hel. Bror Martin Grønvold ledet ann en troi som besto av ham, Svend Overin Myrbakken og Trym Overin Lunde. Vegard Hem slet med ei skade i kneet og tok det litt rolig i dag. Amund økte forspranget jevnt og trutt og i mål var han suveren. Sluttiden ble 7.37 og det er kun 4sek bak løyperekorden fra forrige gang. Sverre holdt 2. plass, mens Trym hadde kjørt i fra Martin og Svend på slutten. Både Martin og Svend satte ny perser i løypa og det er bra.

De voksne ble sendt ut 5min bak ungene og her var det ventet lett match for Petter. Han løp jevnt fint og kom inn på pene 18.42. Severin fulgte ganske nære på 19.49. Christian Mathiesen hadde hengt på nesten opp til toppen ved 2km. Derifra og inn hadde Severin kjørt i fra sin jevngamle klubbkompis. Debutant Martin Granlien synes også at det hadde vært ei bra treningsøkt.

Resultatene:

Gutter 2km:

1. Amund Stenvoll                            7.37

2. Sverre Grønvold                           8.05

3. Trym Overein Myrbakken (Røa IL) 8.31

4. Martin Grønvold                           8.43

5. Svend Overein Myrbakken            8.50

6. Vegard Hem Johansen                10.35

Menn 5km

1. Petter Kristiansen                      18.42

2. Severin Myrbakken                    19.49

3. Christian Mathiesen                   21.26

4. Martin Granlien                         23.15

Etterpå fikk alle varm saft.