1 voksen og 4 rekrutter deltok i en knallhard triathlon på Hamar

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 23. Aug 2010

Martin, Sverre og Vegard fra skiklubben, samt Fritjof og Torjus fra Atna, deltok i en tøff triathlon på Hamar søndag. 5 km rulleski - 10 km terrengsykkel - 3 km terrengløp for ungene og det dobbelte for de voksne sto på programmet.

Søndag kl. 11 gikk startskuddet på Stavsbergsenteret og det skulle tilbakelegges 5 km rulleski for ungene i fristil. Sverre åpnet tøft og plasserte seg i den bedre halvdel av feltet på 34 deltagere. Torjus lå rett bak, mens Martin og Vegard la seg litt mer forsikt bak i feltet. Vegard åpnet rolig da han fortsatt hadde bandasje etter en stygg "tryning" på rulleski før i uka. Løypa gikk rundt på Hamar og halveis var det en tøff utforkjøring som ble avsluttet med en 90 graders sving. Denne gikk fint for hele feltet.

Mot veksling hadde Torjus fått ei luke på Sverre og de vekslet rett bak midten av feltet, mens Martin vekslet rett bak Vegard litt bak i feltet.

Så var det 10 km tøff terrengsykling og her hadde dessverre arrangøren merket for dårlig. Mange av ungene kjørte feil og derfor ble det litt mye rot i rekkefølgen. Uansett så fikk alle en real treningstur og til veksling så var alle veldig møkkete etter "gjørmekjøring" langs Mjøsa. Martin var den som syklet raskest og kom først av våre. Han hadde hentet mange og vekslet ca. nr. 20. Vegard og Torjus kom sammen etter syklingen, mens Sverre hadde virkelig bommet på løypa og kom godt bak de andre.

Siste øvelse var ei knallhard terrengløype der vinnertiden var på over 19 minutter på 3 km og det sier det meste. Også terrengløypa var dårlig merket, så her løp flere feil. Både Torjus og Sverre løp feil, men begge kom til mål i godt humør. Martin var også her den som løp fortest av våre og mistet kun en plass på terrengløpet. Vegard løp også veldig bra og hadde en fin avslutning, der han tok igjen to løpere mot mål.

Martin ble til slutt nr. 21 på 1t28m, Vegard nr. 24 på 1t32m, Torjus nr. 27 på 1t38m og Sverre nr. 28 på 1t39m av totalt 34 startende.

Etterpå var det frukt, saft og bare blide folk i mål. Alle syntes det var tøft, men ville være med til neste år også. Da lovet arrangøren å merke enda bedre, så da håper vi de gjør dette. Uansett ei knallhard økt for våre rekrutter.

Frijof imponerte også i lang-løypa. Med en konkurransetid på 1t59m så var det helt sikkert tøft. Særlig på sykkel gikk det bra og han var kun et minutt bak de beste på sykkel.