5 På Topp

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 30. Jun 2010

Besøk toppene med hvite kasser med rødt flagg fra 20.juni til 20. september.

Gavekort trekkes blant de som har vært på alle 5 toppene i perioden. Alle turene er merket med blå band.

Besøk toppene med hvite kasser med rødt flagg fra 20.juni til 20. september. I hver kasse finner du ei bok. Når du er på toppen: Skriv deg inn i boka med dato, navn, adresse og telefonnummer.

I sommer finner du kassene på følgende topper:

Løvlandsvola:

Kjør riksvei 3 til Huse Camping på Bjørånes.  De som kommer sørfra tar til venstre og ca. 500m til en parkeringsplass.  Følg veien oppover i ca. 2 km., og da svinger det til venstre på en traktorvei i ca. 200-300 m. Bruker ca. 2-2,5 t. vanlig gange.

Myklebysjøen, 989 m.o.h.

Ta av riksvei 3 ved Mykleby, hvor det er skiltet med Myklebysetra 13.km. Kjør veien til setra, kjør over brua ved Søkkuna. Kjør videre ca. 300 m. hvor det er skiltet : Sjøveien. Kjør denne ca. 1 km. til en bom. Parker der.  Følg Sjøveien ca. 6 km., der tar du av til høyre, følg denne ca. 1 km. til nordenden av Myklebysjøen. Kassa står før du kommer ned til sjøen. Turen tar ca. 1,5 t. til sjøen, og det er en del stigning. Det er også gode muligheter til å bruke sykkel.

Kneppåsen 758 m.o.h.

Utgangspunkt er vannbassenget i Moraveien. Følg Moraveien til treerbua. Fortsett videre 500m. Ta av til høyre fra skiløypetrasseen.Kassa står i koia, oppunder kneppåsen. Det er ca. 11 km. opp til koia

Grønkampen 969 m.o.h.

Kjør fylkesvei 633 fra Koppang mot Atna, etter 4 km. tar dere Tresdalsveien og kjører til Søndre Koppangskjølen, bompenger kr. 60,-. Kjør 15 km. og innerst til venstre på vollen.  På en slette på høyre side står det skilt Mjovassjøen Søndre og Grønkampen. Her parkere dere, og går videre på traktorvein til Mjovassjøen. Følg stien over ved sørenden av sjøen og opp lia.  Litt dårlig sti, men er godt merket med blå band. Turen tar ca. 4 timer. Kart:Koppang 1918 III ref 442-054 for søndre Koppangskjølen. Kart:Koppang 1918 III ref. 468-078 for Grønkampen.

Midtvola:

Midtvola ligger ved Atnbrua i SolliaParkeringsplass på motsatt side av veien ved  Rondetunet. Følg veien innover til et stykke inn på snaufjellet. Stien er merket til høyere mot søndre vola. Turen fortsetter over søndre vola til midtvola. Der står det kasse med rødt flagg. Midtvola ligger på 1027 meter over havet. Der er det flott utsikt over Atnbrua og inn i Rondane. Du beregner 1,5 - 2 timer på turen.

Tur- og mosjonsgruppa ønsker deg GOD TUR!