7 deltagere fra Stor-Elvdal i ungdomsbirken og seier til Maiken i J-12

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 14. Mar 2010

Her blir Maiken intervjuet under premiesermonien i Håkonshall etter førsteplass i J-12 år

Det var med stor spenning flere fra Stor-Elvdal skiklubb skulle delta på årets ungdomsbirken. Hele 7 stk skulle delta og alle var debutenter. Ungdomsbirken samlet totalt 1600 deltagere fra hele landet og rammene var veldig bra. Fint vær og skarpt føre ga mange gode tider, men også noen knall og fall.

3 gutter i 14 årsklassen er i seg selv sterkt. Amund Stenvoll ble nr 129 på 45.38, Per Sigurd Westgaard fulgte like bak med plass nr. 155 på 46.46, mens Svend Myrbakken brukte 1.00.10 og ble nr. 227.

I gutter 12 hadde vi med to stk. Martin Grønvold nr. 217 med 59.47 og Jonas Gangås nr. 227 med 1.01.42.

I jenter 12 fikk klubben en vinner i det Maiken Min Midtskogen ganske suverent vant denne klasse på fine 47.06. Emma Murvold ble her nr. 16 på 53.28.

Tord Gangås og Eline Stenvoll var også med på barnebirken etterpå. Jeg tror at samtlige fikk en positiv opplevelse og alle lovet å stille opp igjen til neste år. Da satser vi på å få med enda flere på turen fra Sjusjøen og ned til Lillehammer.

Anne Murvold gikk "Halv-birken" og gjorde et veldig fint løp. Hun ble nr 4 i sin klasse (16-40) og viste med dette at hun virkelig er en habil turløper allerede. Håper Anne blir med i skimiljøet i mange år enda, for det er veldig innspirerende også for de yngste at jenter og gutter godt ut i ten-årene fortsetter med ski og konkurranser.