Mange starter av våre unge skirekrutter i helgen

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 24. Jan 2010

4 deltagere fra klubben på Gåsbu og fristil på lørdag og 4 deltagere på klassisk på Nansen i dag.

Lørdag var det fristil i Furnesrennet på Gåsbu. Mangeårig NM arrangør har en veldrevet stab og arrangementer på Gåsbu er bare en fryd å delta på. Flotte løyper og et proft opplegg. Nær 300 løpere sendt avgårde i løpet av en time er bare imponerende. 4 deltagere frå Stor-Elvdal Sk stillte også i dette rennet. Maiken gikk som vanlig et imponerende løp og var helt suveren på 2 km. Emma Murvold gikk også et av sine aller beste fristilrenn og endte på en 5 plass og var kun noen små sekunder fra pallen. Sverre Grønvold gikk også et knalløp og endte på 3 plass i G-11, mens broder Martin også gikk et flott løp i G-12 og tok en 17 plass i ei sterk gutteklasse.

Alle var veldig godt fornøyd og synes det var ekstra stas å være flere sammen når de er på skirenn. Ungene varmet opp sammen og vi foreldre synes også det var mye morsommere å være flere på løp.

I dag søndag hadde Maiken og Emma tatt turen til Nansen og klassisk langrenn. Da hadde de byttet ut brødrene Grønvold med brødrene Gangås som reisefølge. På nytt var Maiken helt suveren i J-12 år, og nå tok også Emma sølvet slik at det ble dobbelt til Stor-Elvdal SK. Jonas Gangås gikk et godt løp i G-12 og tok en fin 6. plass. Broder Tord går i G-10 og der er det ikke rangering, men han også gikk et fint løp.

En aktiv helg for våre og håper endra flere tør prøve seg på konkurranser utenfor klubben etterhvert. Nå torsdag er det årets første Telenor-løp på Norstumoen og da får alle mulighet til å måle krefter mot seg selv og hverandre. Løpet går i fristil.