Veldig vellykket samling for skiklubben på Oppdal for 25 barn/ungdom og 20 voksne

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 28. Nov 2009

Selv om det ikke var snø og skimuligheter, ble det ei veldig fin helg for skiklubben på Oppdal. Mye fin og hard trening, samt veldig fint sosialt opplegg.

Vi kom opp til Oppdal litt over kl. 19 på fredag kveld. Noen hadde kjørt om Sollia og det var omtrent som å kjøre kjelke m bil. Til tross for dårlige kjøreforhold, så kom alle sammen helskinnet frem til Vangslia hyttegrend på Oppdal. Første økt var rett etter ankomst og det ble en times økt. Noen av oss gamlingene jogget, mens Asgeir tok med de fleste på ei skileikøkt i veien. Jon Olav, Anne, Elin Grete og noen andre hadde stelt i stand gryterett som smakte godt etter første økt.

Lørdag morgen kl. 09 var det samling for ny økt. Vi forsøkte å gå på rulleski, men det var is i banen, slik at det ble ei økt i området friidrettsbanen. Helt på slutten av økta begynte det å snø også, slik at klærne ble skikkelig våte og det var da godt å trekke innomhus for tørk og hvile.

Et besøk i noen av Oppdal sine mange butikker og kjøpesenter var tidtrøyte mellom øktene på lørdag for de aller fleste.

2. økta begynte kl. 15 og nå hadde Kristin laget ei skikkelig hard-økt med mye stavgang og "elg-hufs". Dette ble nok samlingens hardeste økt og varte nærmere halvannen time. Etterpå var det dusj og pizza på Peppes i Oppdal. Her haddde vi reservert en hel avdeling hvor vi kunne sitte sammen og spise Pizza så mye vi ville. Jeg la merke til at både Asgeir og Håvard la innpå store mengder i hvertfall. Uansett så smakte det veldig godt.

Etterpå dro vi tilbake og da hadde Kristin og Pernille innvitert oss voksne til litt sosialt på deres leilighet. Ungene lekte ute og det var "boksen-går" på programmet. Utrolig hvor mye energi det fortsatt var igjen i de unge kroppene.

Søndagens økt startet 0930 og det var mye stavbruk også på denne økta. Vi ryddet oss ut fra hyttene til kl. 12 og da bar det rett ned til Oppdal svømmehall for restitusjon og bading. De aller fleste benyttet seg av denne svømmehallen. Fritjof Loen imponerte stor med både forlengs og bakleng salto fra stupebrettet. Asgeir hadde raskest tid i sklia av oss fra klubben så vidt jeg kunne observere. Etter nær to timer i svømmehallen var vi fornøyd og alle sammen satte kursen hjemover.

Dette var ei veldig bra samling både sportslig og sosialt. En stor takk til trener-teamet, som besto av Asgeir Murvold, Kristin Gangås og Pernille Tryli. Nå gjelder det å fortsette treningene utover for alle som var med på samlingen og også de som ikke var med.

Fellestreninger blir som vanlig tirsdager og torsdager på Norstumoen. Vi får bare håpe at det snart kommer snø slik at vi får gått på ski.