Odd Arne Ås og Trude Sandberg best på sykkel opp Burudalen

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 19. Aug 2009

Hele 14 deltagere på kveldens uhøytidlige klubbløp på sykkel opp Burudalen, hvorav 3 kvinner og 2 rektrutter.

Det var på forhånd litt spenning rundt om Odd Arne ville greie å forsvaret tittelen som klatrekonge på sykkel. Han har vært mye skadet i sommer og har derfor ikke fått trent slik han ønsket. Flere av oss andre øynet håpet om å endelig greie å slå ham, men det gikk heller ikke denne gangen.

I dameklassa var det debutant Trude Sandberg som var best og kjørte fort og bra opp. De to andre i dameklassa kjørte også veldig bra og begge to forberet seg mye. Oda Løvmo kjørte over et min bedre enn i fjor og Britta hadde også mye forbedring mht at hun i fjor kjørte racersykkel og i år offroad. Begge sistnevnt er klare for start i Birken om 10 dager.

De fleste som kjørte i kveld var ute etter en gjennomkjøring til birken og da passer det veldig fint med en tempo opp Burudalen. Av de som debuterte var det jo Anders og Ole Hagen som imponert mest. Anders er bare 16 år og kjørte inn til 4. plass totalt av alle. Mange av oss etablerte kjørte også litt fortere enn i fjor, men det var Ingar Sundet som hadde klart mest fremgang av mennene. Stort sett synes jeg alle bør være fornøyd med løpet for det var mye gode tider.

Martin Grønvold ble dessverre eneste rekrutt som stillte til start og jeg håper nå at flere tørr prøve seg neste gang. Han syklet på 18.14 og synes at det var morsomt. Dette bør bli et fast innslag for skiklubbens håpefulle i årene som kommer håper jeg.

1. Odd Arne Ås 11.18

2. Bjørn Grønvold 11.43

3. Håvard Sundberg 12.09

4. Anders Granerud 12.40 (16år)