Intervalltreningen fortsätter med full fart!

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 3. Jun 2008

8 sprekinger møtte til intervaller også i kveld, og det til tross for nærmest tropevarme. En ny debutant også, da Helge Skogli og Lars G hadde overtalt en kar fra Tarzan-fabrikken til å være med å løpe. I dag løp vi en helt ny distanse for oss, vi løp 1,15 og pause i 45 sek. 10 slike drag fikk opp en fin puls.

Lars begynte å "ligge på kne" i mellom dragene allerede etter 5 drag, men jammen greide han 10. Kristin G og Trude var det kvinnlige innslaget denne gangen og holdt fin fart. Særlig Trude dro på skikkelig på en 3-4 drag midt i, hun sloknet kansje litt på slutten. Morten B var innom for å pese oss litt og han viste at han fortsatt er lett i beina, men selv han måtte slite litt i dag og synes det var en fin distanse og bra pes. Undertegnede og Håvard Sundberg presset hverandre som vanlig til ekstra innsat. Et endelig bevis på sterk varme var at Sundberg møtte opp i "stuttbukse" og da er det snakk om varme.

Den nye var også sterk og holdt imponerende bra, og var helt oppe og presset på Morten B på sistedraget. Den etterhvert drevne nykomlingen Thomas Strømstad er som skapt for løping og holder et jevnt og fint tempo hver gang. Helge S var også litt mer disiplinert i dag og løp mer en sist.

Neste fredag er det også intervalltrening for de som vil og har tid. Distanse og antallet bestemmer vi litt ut fra hvem som kommer og ikke minst vær og føreforhold.

Bjørn G