Resultat klubbmästerskap på syckel

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 13. Aug 2007

Väl genomført klubbmästerskap med rekorddeltagande

I kveld presis kl. 1900 gikk starten i årets åpne klubbmesterskap i Burudalen. 14 deltagere var klar rekordeltagelse. Fine forhold med svak medvind fra start og god temperatur gjord at nivået var veldig høyt i år.

Dog ingen nye løyperekorder hverken for kvinner eller menn, men mange nye fine personlige rekorder ble notert. Knut Nymoen var startordner og sendte alle avgårde med et minutt mellomrom.

Som vanlig vant Odd Arne, men i år var flere farlig nær ham i sluttid.

Takket være en tøff åpning holdt han unna for oss andre. Av debutenten så var Kristian Buchholdt den som kjørte best og han virkelig imponerte med 12.20. Sudjad imponerte også med 12.57 og med joggesko, litt tung sykkel og minimalt med sykketrening viste han talent. Videre så kjørte "veteranene"

Bjørn Lie, Rolf Maartmann og undertegnede inn til nye perser og det lover bra til birken. Morten B er "stinn" av trening etter ca. 55 timer trening i juli og både samling og 3000 meter siste uka, alikevel perset han til 11.20 og det er veldig bra.

Hanne kjørte som vanlig bra og ble beste dame på 12.20 som er kun 1 sek bak kvinnerekorden. Undertegnede lå bak henne nesten hele løpet og så at hun har en fantastisk fin teknik når hun sitter på sykkelen. Der har vi nok noe å lære av henne. Samboer og støttespiller Anders gjorde alt han kunne for å vinne familieduellen, men måtte nok en gang se "fruen" først. Han fikk pene 12.36.

Den andre familieduellen vant Hermann klart med 12.14 og det må være veldig bra etter at han var helt tom i helgens Grenseritt. Samboer Kristin sykler minimalt og debuterte på sterke 14.54 og viste nok en gang at hun er en alsidig idrettsutøver.

Ingar Sundet kjørte et jevnt løp og fikk en positiv opplevelse av å kjøre oppoverbakke. Han kom inn på 14.02 og det er veldig bra med tanke på at han har sin klare styrke på flatene og i tekniske partier. Det lover bra til han skal debutere i Birken om 2 uker. Bjørnar kjørte på 13.20 som er noe bak fjorårets tid, men da kjørte han racer slik at tiden i år er fullt ut godkjent. I følge startordner og far Knut Nymoen hadde ikke Bjørnar trent så mye de siste ukene pga mye jobbing.

Knut Nymoen ordnet starten og Bjørn Buchholdt var sjef for tidtagingen. Tor Håvar var også i løypa og noterte mellomtider. Alle deltagere, publikum og funksjonærer var veldig fornøyd med løpet og vi satser på nye utfordringer på sykkel utover.

Etterpå kjørte nesten alle seg ned med en tur i Sturlastien og til Langmoen.

1. Odd Arne Ås 11.05
2. Bjørn Grønvold 11.16
3. Morten Buchholdt 11.20
4. Hermann Messelt 12.14