Oppsumering av Moratråkket

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 25. Jul 2007

Gratulerer alle med vel overstått Moratråkket. Makan til stemning, vær, løype, deltagelse og kvalitet skal man lete veldig lenge for å finne. Alt var helt topp og en stor takk til Morten, Tor Håvard og alle andre som har laget et slik flott løp på Koppang. Helt siden jeg startet å sykle sammen med Bjørn Lie, Ingemar Karlsen, Per Amlie og de andre i 1999 har man snakket om å lage et løp på Koppang. Nå har vi endelig fått det og vilket løp.

Ser man på innsatsen så får alle mer enn godkjent for løpet. Odd Arne var best av oss fra Koppang og det pleier jo han også å være. Mange andre kjørte også bra. Det flere av oss opplevde var at vi ble drevet med i et veldig stort tempo fra start og at vi kansje åpnet vel friskt. Slik er det med konkurranser at man må bare prøve seg, og den dagen man holder helt inn blir det en fantomtid.

Vil ikke trekke fram noen spesiellt som jeg synes imponerte, men mange kjørte under og rundt 2.00 på runden og det er jammen ei bra tid. Ut fra min vurdering så kan man doble tiden sin i Moratråkket for å finne hva man er god for i Birken... Dette gjelder i hvertfall for en knippe løpere jeg har kikket på.

Videre utover blir det fellesturer på søndager nå utover med oppstart kl. 10 fra Treningssenteret. Nå de første ukene anbefaler jeg dog de som har tenkt seg på tur til å si i fra til meg. Søndag før Birken kjører vi antagelig rundt Storsjøen, (10mil rolig). Erfaringsmessig er mange på ferie nå og et par uker utover og da kan det hende det blir tynnt med oppmøte. TORSDAG den 9. August går klubbmesterskapet i Burudalen med start kl. 1900. Oppmøte og påmelding innen kl. 1830 ved Treningssenteret.

Bjørn G (99543249)