Inbjudan klubbmesterskap sykkel

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 2. Jul 2007

Åpnet klubbmesterskap i bakkeløp opp Burudalen på sykkel

Ja i dag var den en flott tur langs Vinjeveien til Skjærdingen - Atna og Koppang. Vi var 6 mann som kjørte, Ingar, Svein, Rolf, Morten, undertegnede og en gjesteopptreden av Tore Sandberg. Han er på ferie og passer da selfølgelig på å få med seg en treningstur. Uansett var det en fin tur og det gikk veldig greit, bortsett fra at Ingar slet med mageproblemer etter en hard stigning. Litt roligere fart og banan gjorde susen og da var han atter frisk og rask.

Rolf annonserte tidlig at "i dag ska je slå`n Svein i siste bakken" fra Vannverket og opp. Han kjørte på lette fine gir hele turen så vi andre så at han hadde en god dag på sykkelen. Jeg så ikke hvem som var først, men Rolf påsto at Svein hadde måttet gi seg. Vi andre tok det litt med ro da vi var fornøyd etter 8,5mil.

Skiklubben har nå arrangert åpnet og uhøytidlig klubbmesterskap i bakkeløp opp Burudalen på sykkel i 3 år. Denne tradisjonen fortsetter vi med også i år. Da Moratråkket går under Mart`n så har komiteen funnet ut at vi arrangerer årets åpne mesterskap på Fredag den 13. juli.

KLUBBMESTERSKAP I SYKKEL OPP BURUDALEN FREDAG DEN 13.7.2007 KL. 1900.

Oppmøte og påmelding kl. 18.30 ved Treningssenteret eller om man møter direkte ved start.

Offroad sykkel, men tillatt bruk av racer for de som eventuellt ikke har off-road og er å anse som rekrutt. Påbudt med bruk av hjelm og IKKE tillatt å kutte svingene oppover. Trafikkreglene skal følges av alle.

Send gjerne denne mailen videre og få med så mange som mulig. Dette må være en ypperlig test for både store og små. Regner med at alle ungdommer som går på ski har en sykkel og hjelm slik at de kan stille her. Ida, Martine, Kristian og Tvenge er jo alle kapable til å sykle opp Burudalen.

Reglene er enkle. Vi snur resultatlista fra i fjor, slik at den som vant i fjor starte sist. Debutantene starter først og det er start en og en hvert minutt.

Løyperekordene innehas av Odd Arne på 10.31 og Hanne Maartmann 12.19 fra i fjor. Dette er dog "eliten" og vi oppfordrer alle som har lyst til å bli med og gjøre så godt man greier.