Trim for litt eldre

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 19. Mar 2007

Ja nå er birken over og for første gang ble den AVBRUTT, trist for de aller aller fleste som tross alt har brukt mye tid og energi på å forbrede seg.

Vi som ikke skulle gått birken holder fortsatt koken og trener jevnt og trutt. Intervaller på fredager vil fortsette utover i hvertfall til etter påske. Håper oppmøtet holder seg oppe også utover. Det har vært litt varierende men stort sett har det møtt opp 3-4 i hele vinter. Sist fredag var det Anders, Håvard og jeg som møtte, drosjekusken har blitt forkjørlet etter en hektisk periode med masse trening, ulvejakt og fest i Storstua....(30min)

Når det blir sykkelføre så vil det bli fellesturer på søndager. De som har lyst anbefales å bli med helst på de første turene for da går kjører vi ikke så veldig langt og farten skal være lav. De som ikke har opplevd å sykle i felleskap med flere har ikke "skjønt" at sykkel er en lagidrett. Gleden over turen blir større og man blir trygg på å kjøre i felt.

I sommer skal det arrangeres et ritt på Koppang og der bør alle fra Koppang som trimmer litt ta mål av seg til å delta. Så derfor ta utfordringen å kom dere med på fellesturer, det øker gleden med sykkel minst 50% er min erfaring.

Kansje kan vi ta et par fellesturer allerede i påsken for de som ikke skal på påsketur. Gi tilbakemelding til meg dersom der er noen som vil være med eller dere kjenner noen.

Enn så lenge får vi løpe intervaller på fredager og gå skiturer i helgene.

PS: Undertegnede og drosjekusken deltok på et sykkelritt på Savalen den 2.3.

(33km). Jeg kom i mål som nr. 3 (ca.30sek bak nr. 1 og drosjekusken nr. 4 ca. 2min bak der igjen). Regner med at det er en revansjesugen ulvejeger som ser fram til at snøen nå snart skal bli borte.

Vær med å skape et lite sykkelmiljø her på Koppang og jeg er sikker på at du vil få igjen i positive opplevelser, kansje vil også noen av de yngre gutter og jenter også bli interessert i sykkel.

Bjørn G