Vegard og Øyvind delte seieren på klubbmesterskapet

Postet av Stor-Elvdal SK - Skiskyting den 26. Mar 2011

Øyvind B Messelt kom først i mål på dagens klubbmesterskap, men han hadde gått feil på strafferunden og fikk tillegg. Dette førte til at han måtte dele førsteplassen med Vegard Hem Johansen

Det var skarpt føre og rundt null grader på dagens klubbmesterskap. En sur vind gjorde forholdene litt sure både for løperne og ikke minst for tilskuerne. 8 deltagere gjorde opp om seieren. 3 unge rekrutter gikk 2 runder, mens de mer erfaren gikk 3 runder. Pga isføre og lite snø, var strafferunden flyttet ned til stadion. Dette medførte at flere gikk for lite runder og vi måtte legge på tilleggstid til slutt.

Den som kom først i mål var Øyvind B. Messelt, men han hadde gått feil på strefferunden og fikk tillegg i tiden. Denne tillegstiden gjorde at det ble dødt løp mellom ham og Vegard. Vegard på sin side gikk et kjempeløp over 3 runder og satte nye rekord for 3 runder, med 13.24. Sverre gikk også fort og kom inn på 14.41 med 4 bom. Sara hadde dessverre gått en runde for lite og fikk da tillegg på et minutt. Martin hadde en fantomserie på siste skyting og fikk 4 treff etter rask skyting. Han hadde sågar gått en runde for mye på første runde og den fikk hen jo ikke noe fratrekk for. Joakim fikk 9 bom og fikk med det ei god treningsøkt. Oda skjøt to fulle hus og satte ny solid pers med 13.32 på to runder.

Her er resultatene:

1. Vegard Hem Johansen         13.24  0 - 1

Øyvind Borgen Messelt        13.24  0 - 1 *   2 runder

3. Oda Sundli                         13.32  0 - 0      2 runder

4. Sverre Grønvold                  14.41  2 - 2

5. Martin Grønvold                  15.15  4 - 1

6. Sara Sundli                         15.54  3 - 2  **

7. Joakim Gustu Strand           19.22  5 - 4  **

8. Marthe Henriksen                21.39  0 - 1  *

* = gikk strafferunden feil og fikk 30 sek tillegg i tiden

**= gikk en strafferunde for lite og fikk 1min tillegg i tiden.

Et bra arrangement, og Torunn hadde med sjokoladekake til foreldre og deltagere. Øyvind fikk pokalen med for gravering og vi må antagelig revirere reglene for neste år. Da det kan virke urettferdig at man skal konkurrere i samme klasse med å gå et forskjellig antall runder.