Vind og litt vanskelige forhold på kveldens fellestart

Postet av Stor-Elvdal SK - Skiskyting den 8. Mar 2011

Det var litt kast i vinden på Norstumoen og rundt 0 grader. 9 deltagere stilte og det ble til slutt Sverre som vant knepent foran Sara. Vinden gjorde sitt til at det ble mye bom.

Det var ca. 0 grader, vind og grovkornet snø i kveld. Håvard Sundberg var ensom svale blant de voksne og gikk bra hele løpet med kun en bom på første ligg. Av rekruttene så var det Sverre som tok teten på første runde. Sara skjøt best på første skyting og gikk ut i tet med Sverre rett bak på mellomrunden. Sverre fikk en bom mindre enn Sara på siste skyting og gikk da ut omlag 4-5 sek foran. Sara tok litt innpå mot mål, men Sverre var først i mål. Av de øvrige så ble det registrer mye bom og det skyldes nok tildels skiftende vind med opptil  5-6 knep i kastene.

Resultater på 1+1+1km m 2 skytinger.

Rekrutt:

1. Sverre Grønvold                         15.10     3 - 2

2. Sara Sundli                               15.12     2 - 3

3. Øyvind Borgen Messelt               15.55     2 - 0  store blinker m/støtte, 2 runder

4. Vegard Hem Johansen               16.12      3 - 3

5. Martin Grønvold                         16.29      4 - 5

6. Joakim Gustu Strand                  17.05      4 - 4 små blinker m/støtte

7. Audun Sandklev                        19.00      3 - 5 små blinker m/støtte

8. Oda Sundli                               DNF

Voksne: 1+1+1km, ligg+stå

1. Håvard Sundberg                      12.21      1 - 0

Jon Olav var stevneleder og hadde sørget for varm kaffe for oss voksne og saft til løperne. Dette smakte godt i kastevinden på Norstmoen. Neste klubbløp blir klubbmesterskapet som går over fellestart - lørdag den 26.3.11 kl. 1400.