Skiløyper vinteren 2007 - 2008

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 26. Sep 2007

Vi ønsker alle gode skiløyper, både til trening og tur. Derfor tar vi nå grep for å organisere kjøringa så rasjonelt som mulig.

Det er viktig med god informasjon om hvor det til en hver tid er oppkjørte løyper og hvem man skal henvende seg til for å få svar.

I år er det Harald Torbjørnsen som er ansvarlig for organisering av løypekjøringa. Har du spørsmål skal de rettes til ham og IKKE til løypekjørerne. Det er ikke løypekjørerne sin oppgave å svare på spørsmål fra publikum, det gjør den som har ansvaret.

Løypeansvarlig, løypekjørere, representanter for de aktive og leder i skiklubben har hatt et møte og bestemt kjørepolitikk for vinteren.

Kjørepolitikk.

I år kjøres det opp løyper på Mora til helgene og på Nordstumoen i uka. Det vil si at maskinen kjører etter behov fra mandag til torsdag på Norstumoen og på Mora fra fredag til søndag. Årsaken til at maskinen ikke kan kjøres opp og ned mellom Mora og Nordstumoen gjennom hele uka er økonomien rundt maskinen.

Vi etablerer også en SMS-tjeneste for de som ønsker, mot en avgift. Størrelsen på avgiften er ikke bestemt enda. Om tjesten skal gjelde både Mora og Nordstumoen er ikke heller ikke avklart enda.

Da vil du få en SM som sier hvor det nå er ny kjørte spor.

Flere opplysninger rundt løypekjøringen vil komme etterhvert som uklarheter blir avklart.

Skulle du ha anledning til å gjøre en dugnadsinnsats med å rydde utvalgte deler av våre løypetraseer, ber vi deg ta kontakt med Harald Torbjørnsen på tlf 48 99 47 01 eller på e-post hator@tele2.no